Cornelia Marin, consultant nutriţie, vă învaţă să aveţi un stil de viaţă sănătos! Mereu în formă

Fasolea neagră
Mai puțin cunoscută în România, fasolea neagră este un aliment foarte sănătos și bogat în nutrienți. Cei care mănâncă o porție de fasole neagră pe zi reduc riscul de atac de cord cu 40%, potrivit unui studiu publicat în Journal of Nutrition. Și în timp ce celelalte tipuri de fasole sunt, de asemenea, bune pentru inimă, fasolea neagră este  imbatabilă pentru a stimula intelectul dumneavoastră, deoarece conține  antociani, compuși antioxidanți care s-au dovedit a îmbunătăți funcția creierului.

știați că…
Fasolea neagră este bogată în proteine,  grăsimi sănătoase, magneziu, vitamina B, potasiu și fibre și are un conținut bogat de acid folic, fiind clasată printre leguminoasele cele mai sănătoase.

 

Atenție!
Acidul folic este vital pentru femeile însărcinate, acesta având rolul de a diminua riscul malformațiilor congenitale.

 

Ce a mÂncat azi Anca Rusu, 23 de ani, ne detaliază meniul ei

 

Micul dejun
un ou fiert, câteva felii de mozzarella, salată de roșii cu ulei de măsline și oregano, ceai verde neîndulcit
nutriționistul spune: Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, în care alimentele pot fi ceva mai consistente decât la  celelalte mese ale zilei, precum exemplul de față unde găsim două variante de proteină animală (ou și mozzarella). Este foarte bine că aceste surse de proteină și grăsime sunt însoțite de o salată de crudități (în cazul de față roșii). Ceaiul, pe care nu-l recomand niciodată îndulcit este indicat a fi consumat înainte de micul dejun cu minimum 15-20 minute pentru a nu împiedica procesul de digestie.

Prânz
supă de pui, piept de pui cu sparanghel și înghețată, toate pregătite acasă
nutriționistul spune: Supa de pui este un aliment complex (nu neapărat sănătos) pe care mulți obișnuiesc să o „îmbunătățească” cu cantități însemnate de cartofi, morcov, țelină și „prafuri” ce se vor a fi adaos de gust (plin de monoglutamat de sodiu). Acest gen de supă nu ar trebui să fie în alimentația nimănui, poate cel mult zeama în care au fiert aceste legume și carnea de pui (a cărei sursă este foarte importantă). Pieptul de pui cu sparanghel s-ar potrivi mult mai bine cu o salată de crudități și fără înghețată. Dacă este făcută în casă, este fără zahăr, cu ingrediente de calitate își poate face loc în alimentație la minimum patru ore după masa de prânz..

 

Cină
friptură de vită la grătar, salată de crudități, un pahar de vin roșu
nutriționistul spune: O cină ușoară pentru unii, complexă și mai greu de digerat pentru alții. Important este ca orice sortiment de preparat să fie însoțit de o salată de crudități, adică hrană vie, pentru o digestie mai ușoară. Cât despre vin, nu pot să spun decât că este bine să fie sec (poate și demisec), de calitate și cât mai rar.

 

DILEMELE DIETELOR - Cartoful dulce

 

 

Cartoful dulce este una dintre cele mai vechi legume cunoscute în istoria umanității și provine din America Centrală. Mai puțin cunoscut sau folosit în România, în favoarea tradiționalului cartof,

jumătatea sa dulce are, însă, o grămadă de calități și de proprietăți, care îl recomandă drept un aliment foarte sănătos. Cartoful dulce are miezul galben închis sau portocaliu (în majoritatea cazurilor), forma fiind ceva mai mare decât a cartofului clasic, unele specii având chiar o formă lunguiață. Cartoful dulce este foarte bogat în vitamina A. Practic, o sută de grame asigură chiar de trei ori necesarul zilnic al organismului pentru această vitamină. Vitamina C și manganul au și ele o concentrație importantă, de aproximativ 30% din necesarul zilnic, la 100 de grame. Urmează apoi cuprul, fibrele și vitamina B6 (15%), potasiul și fierul (10%). Cartoful dulce conține proteine care au capacități antioxidante importante. Un surplus de vitamina B (care se găsește în acest tip de cartof) reduce riscurile atacurilor de inimă. Atenție: Consumul ridicat de cartofi dulci este interzis persoanelor care suferă de afecțiuni ale rinichilor.

 

 

 

Consumați zilnic - Leurda

 

Frunzele de leurdă au componente asemănătoare cu acelea ale usturoiului, predominând sulfura de alil, care imprimă gustul și mirosul caracteristic tuturor speciilor din genul Allium. În plus, se mai găsesc carotenoizi, vitaminele A și C, levuloza, ulei eteric complex și săruri minerale de calciu, fier, fosfor, natriu, cupru. Proprietățile terapeutice ale leurdei reliefează, în primul rând, rolul depurativ, respectiv capacitatea de curățire a sângelui, ficatului, stomacului și intestinelor, mult mai activă decât usturoiul. Pentru această acțiune, se recomandă ca, în fiecare primăvară, să se facă o cură de patru săptămâni, cu frunze proaspete. În plus, sunt evidente efectele antiseptice, bactericide, antitoxice, diuretice, hemostatice, hipotensive, antisclerotice, vermifuge și stimulatoare ale peristaltismului intestinal și ale contrac­țiilor uterine.

 

Exercițiul ediției - Pentru partea  posterioară a coapsei

 

Culcat pe partea dreaptă, piciorul de sprijin ușor îndoit. Flexează lent coapsa pe gambă. Menține în permanență trunchiul și coapsa fixate, în prelungirea coloanei. Exercițiul este foarte eficient pentru partea posterioară a coapsei, dar și pentru fesieri.

Stirile Cancan.ro